יום חמישי, 1 בספטמבר 2011

לימוד תכנות


ללמוד תכנות זה לא דבר פשוט. רוב המרצים טוענים ש "בלי עבר וידע" בנושאים לוגיים קשה להתקבל ולהצליח בתחום.
כמו כן, יש הגיון רב מאחורי זה. לימוד תכנות לא היה מעולם קל. זה דבר שדורש לוגיקה מהשכל האנושי ולא לכולם יש את זה/ יודעים להשתמש במוח שלהם.



אם כבר מדברים על לוגיקה, הדבר הזה מתייחס לאונה הימנית בשכל. האונה הימנית מדברת בנישה של לימוד תכנות בעיקר על כל העניין של הלוגיקה והיגיון. כמו כן, אדם שחושב בצורה מתמטית הוא אדם שמשתמש באונה הימנית.
לעומת זאת, האונה השמאלית היא חזקה אצל אנשים שיותר משתמשים ברגש וברגשות שלהם כדי להביע, להחליט ולענות על דברים.

אז מי שרוצה ללמוד, לא חייב לעשות זאת דרך האוניברסיטה/מכללה/בן אדם/חרטה כלשהי.
ולמה אני חושב ככה? כי זה דורש מאמץ ולמידה ממושכת. אדם שכבר למד את זה אומנם ידע את החומר אבל יהיה קשה לו ללמד ולהעביר את החומר. אני חושב שהצורה הכי טובה ללימוד תכנות זה בעצם לשבת מול המחשב לקרוא מאמרים ולהתחיל לנסות וליישם.

כשתגיעו לתקלה? תוכלו לשלוח הודעה בפורומים הקשורים לזה. (בסוף המאמר אני אוסיף מספר אתרים שבהם תוכלו לשגר את השאלה שלכם ותתפלאו על מהירות התמיכה שם!)

עוד כמה טיפים למתחילים בתכנות:
אל תתייאשו! לאף אחד זה לא קל וגם לא למקצוענים. מהסיבה הפשוטה שזה דבר שדורש ניסיון תרגול וטעייה והרבה הרבה ללמוד.
טיפ נוסף? תתרגלו כל חומר שאתם סיימתם הרגע לקרוא. הדבר יקל עליכם ברמות שאתם לא מסוגלים לתאר. אני אישית קיבלתי את הטיפ הזה מאדם שכבר התנסה בתכנות בעבר, וניסיתי ליישם אותה ואכן הגעתי לתוצאות.

מי שלא מנסה לא מצליח
תכנות זה לא ספר או מאמר שאפשר רק לקרוא. אני ממליץ לכם כשאתם קוראים ספר או איזה כתבה פשוט לסכם הכל בנקודות או בקטגוריות. הדבר הזה יקל עליכם כמו שאתם לא מאמינים.

לימוד תכנות זה לא לגאונים!
הטיפ היחיד שאני יכול לתת לאדם (ובכלל, אם אני בכלל יכול לתת למישהו טיפ) זה: לימוד תכנות זה לא דבר קל! עליכם לתרגל ולא להפסיק עם זה. לא חייבים להיות גאונים כדי להצליח בתכנות. אז פשוט: תנסו, תנסו, תנסו.

ולגבי האתרים שדיברתי עליהם:
אני ממליץ על learnbook , אתר שמכיל הרבה תוכן בנושא ה-PHP ובכלל קהילת מתכנתים שבעתיד תגדל.
לנושאים שאינם PHP הנני ממליץ על קהילת הפורומים של tapuz.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה