יום שלישי, 30 באוגוסט 2011

דעה אישית על ASM

אסמבלר היא שפה שהרבה אנשים אוהבים. אבל גם שונאים. חצי חצי כזה?
בכל מיקרה אני סובר שלא משנה אם אתה שונא או אוהב אותה המקצוענים אוהבים אותה. ואני אסביר בהמשך.


אם אתה, אדם פשוט שרוצה לתכנת לעצמך איזשהי תוכנה אין לך צורך בתכנות מקצועי ו ASM ולכן אתה מתוסכל מרמת השפה והקושי של הלימוד.
ואני מבין את זה כי אנחנו לא רוצים לעבוד קשה. איי איי איי מה העצלנו עושה לנו.

ההצעה שלי: אל תתחילו באסמבלר! הרבה אנשים מציעים לכם את זה ואני חושב שזה פשוט רף גבוה מידי. זה כמו שתיקחו שחיף להתאבק מול מתאבק עולם. או לחילופין:מתכנת מתחיל נגד מתכנת מקצוען. אין מה להשוות חברים אנחנו חייבים לדעת להתחיל מלמטה.

מה שכן, אני חושב שכל אדם חייב לדעת אסמבלר אם הוא מתכנת. זה פשוט הבסיס של הבסיס של מה שהולך במעבד, בכרטיס המסך, בלוח אם, בזיכרון ה-RAM ובשאר רכיבי המחשב.

כשאנחנו מגלים עניין והבנה אנחנו גם רוצים להמשיך ולהתקדם לשפות אחרות. אז אם אתם רוצים ללמוד שפה אחרת ובא לכם משהו בכיוון צד שרת ואתרים אני ממליץ על PHP.

ואם אתם עדיין בצד התוכנות: לכו על C#. שפה מדהימה שתמיד תוכלו להתקדם איתה וללמוד עליה המון והמון. אני חושב שתלמידים שלומדים בכיתה י' סי שארפ, קצת זורקים עליהם יותר מידי מידע אבל כנראה שמי שבארבעה יחידות (מינימום בכדי להכנס למגמת הסי שארפ) אז יש לו שכל להכנס לשם.
אבל אני תמיד חושב שכל אחד יכול ללמוד וזה תלוי רק בנו ובהשקעה שלנו אל תחשבו על מה שאומרים לכם ומה שאתם אולי חושבים. פשוט תבצעו ותתמידו. לוזרים מוותרים, ווינרים משקיעים ומצליחים.

אני לא חושב שאף אחד הלך ברחוב והופ, נפל עליו הידע. צריך להתחיל מלמטה וללמוד לאט לאט וגם אם נכשלים לא מפסיקים ולא מרימים את הידיים כי זה לגיטימי.

אז ח'ברה? אל תרימו את הידיים. תמשיכו תשקיעו ורק תצליחו.

אני מקווה שתרמתי לכם משהו בחפירה הדי-ארוכה הזו. שיהיה לכם לבריאות & שפות תכנות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה