יום שלישי, 30 באוגוסט 2011

איך למדתי את שפת התכנות PHP

 לפני שאתחיל בסיפורי, אשמח קודם כל לתת לכם קצת הקדמה על שפת התכנות המדהימה (לדעתי) הזו.
כמו כן, אני מזהיר מעכשיו את כל המתכנתים העתידיים לבוא כתוצאה מפוסט זה/מהחלטה אחרת. אתם חייבים לדעת שיש אי שם חובבי ASP.NET או שפות עיליות אחרות שישמיצו בכל תוקף את השפה. אני חושב ששפת תכנות היא דבר משתנה מאדם לאדם ואדם א' יוכל לאהוב את השפה ואילו אדם ב' לא יאהב אותה. לכן, נסו אותה על בשרכם.

שפת התכנות PHP הינה שפת צד-שרת המתמקדת בצד השרת ובניהולו.
כאמור, שפת התכנות PHP היא שפה בעלת קוד-פתוח (זה אומר שכולם יכולים לראות איך השפה עובדת ולשנותה לטובה)



בלי יותר מידי מילים ובלבולי שכל, צפו בסרטון הממחיש את יכולות השפה:


אז אחרי שיש לכם קצת רקע על השפה ועל ה-Syntax שלה, אני אספר לכם איך התגלגלתי ללמוד PHP ולמה אני חושב שהיא שפה איכותית.

קודם כל מאז ומתמיד הייתי חובב מחשב ואתרים, אז מתישהו חשבתי לעצמי 'איך בונים אתרים'? חיפשתי קצת מידע בגוגל והגעתי לאתרים מתחרים ברשת. בין הייתר ביקרתי באתר שנקרא כספ (אני לא מעוניין אפילו להזכיר את השם בגלל איזשהי הגנה על פרטים מסחריים אבל תהפכו את האותיות שרשמתי במקלדת לאנגלית)
ובפורום הזה קראתי קצת מידע על איך אתרים נבנים. באופן מסויים php מוציאה לנו רק html, וזה מה שאנחנו צריכים. שפת התכנות הזו נועדה להוציא פלט html ולא מעבר לזה.

אז נכון שכולם יאמרו לכם ללמוד html קודם ובלה בלה בלה. אני לא חושב ככה. לדעתי שפת תכנות צריך ללמוד על בשרכם ומכשלונות למדים בצורה הכי טובה. בדוגרי, מי שלמד php יהיה לו קשה ללמוד html? נראה לי קלי קלות.


אז אני ממליץ לכם, לנסות את השפה. זה לא עולה כסף.
בהצלחה,
הבלוגר.

תגובה 1:

  1. אכן php שפה עוצמתית אני מאוד אוהב אותה
    אבל מה שיותר יפה זה השילוב עם js ו ajax

    השבמחק